نوشته شده توسط : osx

 

  • مانند بسیاری از لوازم الکترونیکی، آداپتور تغذیه مک بوک شما نیز طول عمر محدودی دارد. و در نهایت از رده خارج می‌شود. اگر این اتفاق افتاد، و در چنین موقعیتی قرار گرفتید، سه گزینه پیش روی شماست:

     
    اولین و قطعا ارجح‌ترین گزینه، تعویض آداپتور مک بوک با استفاده از خدمات Apple Care است (البته هنوز در ایران امکان استفاده از چنین گزینه‌ای را ندارید!).

    اگر شما تحت پوشش Apple Care نیستید، باید اقدام به خرید آداپتور جدید کنید. و اگر امکان خرید آن از فروشگاه‌های اپل را داشته باشید، با ۸۰ دلار می‌توانید آداپتور خود را جایگزین نمائید (هزینه جایگزینی آداپتورهای USB-C جدید نیز ۵۰ دلار است). تصمیم برای خرید آداپتور تغذیه جدید، یک تغییر بزرگ و هزینه بر خواهد بود. زیرا در کشوری مانند ایران که امکان خرید و جایگزینی در فروشگاه های اپل وجود ندارد، خرید یک آداپتور اصلی بیش از ۳۰۰ هزار تومان هزینه روی دست تان خواهد گذاشت.
     
    این موارد ما را به گزینه سوم رهنمون نیز می کند که آداپتورهای غیر رسمی تولید شده برای مک‌بوک است.  زیرا مدلهای چینی با قیمت بسیار کمتری عرضه می‌شوند. هرچند ممکن است بسیاری از آنها بگویند آداپتور «رسمی اپل» است و آن را با قیمت بالایی عرضه کنند. همه چیز به این بستگی دارد که شما  به فروشنده اعتماد کنید یا نه.

  • به خوبی بررسی کنید

چک کنید که شارژر به درستی در پورت مربوطه قرار گرفته باشد؛ آن را در پورت های دیگر شارژر تست کنید و ببینید آیا شارژر عمل می کند یا خیر. علائمی نظیر پارگی یا زدگی بر روی سیم شارژر نباید وجود داشته باشد. اینگونه آسیب ها مشکلات جدی به دنبال خواهند داشت.

  • پورت MagSafe را چک کنید

MagSafe متشکل از دو واژه Magnetic و  Safe است و تعمیر آن برای حفظ سلامت لپ تاپ اپل بسیار اهمیت دارد. در این مرحله برای تعمیر شارژر لپ تاپ اپل نبود هرگونه آشغال های انباشته شده و گرد و غبار را در پورت مگا سیف چک کنید. فراموش نکنید که کثیفی های داخل پورت اجازه شارژ شدن دستگاه توسط شارژر را نمی دهند، زیرا شارژر مک بوک نمی تواند چفت سیستم شود.

  • SMC را ریست کنید

اگر تا این مرحله موفق به تعمیر شارژر لپ تاپ اپل نشدید، تنها راه ریست کردن SMC است. SMC مخفف System Management controller  است. SMC یک سیستم کنترل کننده انواع سخت افزار در سیستم مک است. SMC قلب لپ تاپ اپل است. با ریست کردن این سخت افزار بعضی از مشکلات سیستمی حل می شود و امکان تعمیر شارژر لپ تاپ اپل نیز به کمک آن وجود دارد.

در صورتی که همه این راه ها و دستورالعمل ها را رعایت کردید و همچنان موفق به تعمیر شارژر دستگاه خود نشدید، از یک مرکز معتبر و مجاز یک نمونه اصل را تهیه کنید.

چشمان خود را باز کنید

اولین کار برای تعمیر  شارژر لپ تاپ اپل این است که چک کنید که شارژر به درستی در پورت مربوطه قرار گرفته باشد؛ آن را در پورت های دیگر شارژر تست کنید و ببنید آیا شارژر کار می کند یا خیر. دقت کنید که آیا علائمی نظیر پارگی یا زدگی بر روی سیم شارژر وجود نداشته باشد. اینگونه آسیب ها مشکلات جدی به دنبال دارند.

پورت MagSafe را چک کنید

پورت مگاسیف را برای نبود هرگونه آشغال های انباشته شده و گرد و غبار چک کنید. کثیفی های داخل پورت اجازه شارژ شدن دستگاه توسط شارژر را نمی دهند، زیرا شارژر مک بوک نمی تواند چفت سیستم شود.

برای تعمیر شارژر لپ تاپ اپل، SMC را ریست کنید

اگر با راه حل های بالا مشکل شارژر مک بوک حل نشد، تنها راه ریست کردن SMC است. SMC مخفف System Management controller  است. SMC یک سیستم کنترل کننده انواع سخت افزار در سیستم مک است. این سیستم قلب لپ تاپ اپل است. با ریست کردن این سخت افزار بعضی از مشکلات سیستمی حل می شود و امکان تعمیر شارژر لپ تاپ اپل نیز به کمک آن وجود دارد.

در نهایت اگر با هیچ یک از این روش ها تعمیر شارژر مک بوک محقق نشد، یک نمونه اصل و اورجینال را خریداری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : osx

مک‌اواس (به انگلیسی: macOS، ‎/ˌmækoʊˈɛs/‎) (با نام‌های قبلی Mac OS X و سپس OS X) یک سری از سیستم‌عامل‌های یونیکس بنیان گرافیکی است که توسط شرکت اپل توسعه، عرضه و فروخته می‌شود. این سیستم‌عامل به صورت انحصاری بر روی کامپیوترهای مکینتاش و تمام مک‌هایی که از سال ۲۰۰۲ عرضه شده‌اند اجرا می‌شود. مک او اس بعد از مایکروسافت ویندوز، دومین سیستم عامل مورد استفاده در جهان در زمینه دسکتاپ (رایانه شخصی) است.

هسته این سیستم‌عامل نوعی یونیکس بر اساس بی‌اس‌دی بوده که توانایی اجرای نسخه‌های بازنویسی‌شده از نرم‌افزارهای متن باز را دارد و به نام «داروین» شناخته می‌شود. این سیستم‌عامل همچنین از رابط گرافیکی پیشرفته‌ای بنام آکوا (Aqua) بهره می‌برد.

مک او اس بنیان نهاده شده‌است بر روی تکنولوژی‌های توسعه یافته در شرکت نکست بین ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۷، سپس شرکت نکست با شرکت اپل ادغام شد. حرف X در نام این سیستم عامل به عنوان رقم ده تلفظ می‌شود؛ برگرفته از عددنویسی رومی. چگونه مک بوک را آپدیت کنیم؟

پروژه مکینتاش از اوایل سال ۱۹۷۹ به وسیله جف راسکین، کارمند اپل آغاز شد. در سپتامبر ۱۹۷۹ راسکین مجاز شد تا روی پروژه کار کند و در آغاز به دنبال یک مهندس کامپیوتر رفت که بتواند یک شکل اولیه داشته باشند و بعد از چند سال راسکین توانست یک تیم برای ساخت اولین مکینتاش درست کنند که از
تیم

    Chris Espinosa
    Joanna Hoffman
    George Crow
    Jerry Manock
    Susan Kare   Andy Hertzfeld
تشکیل شده بودند. (البته کمی بعد راسکین برکنار شد و استیو جابز سرپرست این پروژه شد)



Mac OS که مخفف Macintosh Operating System است، نام تجاری یک سری از سیستم‌عامل‌های دارای واسط گرافیکی کاربر است که توسط شرکت Apple برای کامپیوترهای مکینتاش توسعه داده شده‌اند. سیستم‌عامل Mac عموماً به خاطر رابط گرافیکی خوب خود مشهور شده‌است. این سیستم‌عامل برای نخستین بار در سال ۱۹۸۴ با کامپیوتر Macintosh 128K عرضه شد. نسخه‌های اولیه مک اواس تنها با کامپیوترهای مکینتاش که بر مبنای Motorola ۶۸۰۰۰ ساخته شده بودند، سازگار بودند در حالیکه نسخه‌های جدیدتر با کامپیوترهای PowerPC نیز سازگار شدند. اخیراً نیز سیستم‌عامل Mac OS X با کامپیوترهای Intel x۸۶ سازگار شده‌است. نسخه‌های مختلف مک اواس نخستین سیستم‌عامل مکینتاش شامل دو بخش نرم‌افزاری بود که با نام‌های «System» و"Finder" شناخته می‌شدند که هرکدام از این دو بخش دارای نسخه مخصوص به خود بودند. System ۷٫۵٫۱ نخستین نسخه‌ای بود که در آن آرم مک اواس یک قیافه خندان استفاده شده‌است؛ و نام مک اواس نیز برای اولین بار با Mac OS ۷٫۶ معرفی شد. سیستم‌عامل مک اواس را می‌توان به دو خانواده مختلف سیستم‌های عامل تقسیم کرد “Classic” Mac OS که شامل سیستم‌عامل عرضه شده در سال ۱۹۸۴ و نسخه‌های بعدی آن تا نسخه Mac OS ۹ می‌شود.Mac OS X (که حرف "X" معرف عدد رومی ۱۰ است) از اجزای Open Step (توابع API تعریف شده برای یک سیستم‌عامل شی گرا که هر سیستم‌عامل مدرنی آن را به عنوان بخشی از هسته خود دارد استفاده می‌کند. "Classic” Mac OSبا این ویژگی که در آن از خط فرمان استفاده نمی‌شود شناخته می‌شود. این سیستم‌عاملِ کاملاً گرافیکی، بسیار مشابه سیستم‌عامل Commodore GEOS است. با وجود راحتی استفاده از آن، این سیستم‌عامل دارای کمبودها و نقایصی نیز بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : osx

طبق آمار هر ساله حدود ۱۰ میلیون گوشی قاچاق وارد کشور می‌شود. هیچ گونه نظارتی بر روی این گوشی‌ها ممکن نیست و به همین دلیل ممکن است آنها از فیلتر‌های ضروری مانند SAR «نرخ مخصوص جذب تلفن همراه» عبور نکنند و برای سلامتی انسان‌ها مضر باشند.

گذشته از این‌ها، این تعداد بالای گوشی قاچاق می‌تواند به صورت قانونی وارد شود و به بودجه دولت بیافزاید.

طرح رجیستری دقیقاً راه‌حل ارائه شده برای حل مشکلات ذکر شده در بالا است. با اجرای طرح ریجستری همچنین به دلیل کنترل کیفیت گوشی‌ها در گمرک دیگر شاهد گوشی‌های کپی یا به اصطلاح چینی نخواهیم بود.

طرح رجیستری با کنترل گوشی‌ها جلوی قاچاق را می‌گیرد و گوشی‌های قاچاق را پس از یک مهلت ۳۰ روزه برای همیشه از کار می‌اندازد.

سامانه همتا چیست و چه کاربردی دارد؟

سامانه همتا یک سیستم طراحی شده توسط مجریان طرح رجیستری جهت رجیستر کردن هر چه آسان‌تر گوشی‌ها است.

در این مقاله به شما تعرفه گمرکی و رجیستری آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید . مدتی پیش شرکت اپل گوشی های سری آیفون ۱۲ شامل چهار مدل آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را معرفی و به بازار جهانی عرضه کرد.

پس از معرفی این سری گوشی های جدید اپل،‌ صحبت‌های زیادی درباره این مطرح شد که آیا این گوشی‌ها در ایران رجیستر می‌شوند یا خیر؟ همچنین حدس و گمان‌هایی در خصوص هزینه رجیستری و قیمت نهایی آنها در بازار کشورمان زده شد.

تابستان امسال بود که خبر ممنوعیت واردات گوشی های با قیمت بالاتر از ۳۰۰ یورو منتشر شد و واکنش‌ها و جنجال‌های زیادی را در پی داشت. با وجود این، مدتی قبل اعلام شد که واردکنندگان گوشی های بالای ۳۰۰ یورو نیز می‌توانند اقدام به واردات و رجیستری گوشی‌های خود کنند. اما این اظهارات ضد و نقیض باعث شد ابهاماتی به وجود بیاید. حالا مدتی است که پای گوشی های سری آیفون ۱۲ به بازار کشورمان نیز باز شده و البته بیشتر این دستگاه‌ها به صورت بدون رجیستری وارد ایران شده است.

این گوشی‌ها با قیمتی نجومی در ایران فروخته می‌شوند . شما می توانید برای خرید کابل و شارژ آیفون به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

رجیستری گوشی های آیفون و به طور کلی رجیستری گوشی های موبایل در ایران یکی از قوانینی است که برای دریافت خدمات از اپراتورهای داخلی، بدون هیچ اما و اگری باید رعایت و اجرا شود. فرقی نمی کند که گوشی منتخب شما از کدام برند است. مهم این است که سامانه همتا قانونی بودن اصالت گوشی را تایید کند و بر همان اساس به گوشی سرویس های شرکت ارتباطات سیار را ارائه دهد.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : osx

مزایای فست شارژ:

    شارژ سریع گوشی: وقت طلاست. در دنیایی که سرعت حرف اول را می‌زند با استفاده از شارژ سریع می‌توانید در زمان صرفه‌جویی کنید. مخصوصا زمانی که خیلی عجله دارید یا شارژ گوشی حین کار با آن تمام می‌شود. بنابراین بجای ساعت‌ها انتظار برای پر شدن باتری گوشی، می‌توانید روی کارهای مهم‌تر تمرکز کنید. گوشی‌های هوشمند فعلی دارای باتر بزرگتری با ظرفیت شارژ بسیار بالا هستند. شارژ معمولی، 2 تا 4 ساعت طول می‌کشد تا باتری گوشی را به طور کامل شارژ کند اما با شارژ سریع، گوشی شما کم‌تر از 2 ساعت شارژ خواهد شد.
    شارژ هوشمند: در گوشی‌های هوشمند با قابلیت شارژ سریع برای کاهش دمای باتری در طول شارژ سریع، سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی ارتقا داده شده است. زمانی که گوشی شما حین شارژ به دمای بسیار بالا می‌رسد، سطح ولتاژ کاهش می‌یابد. با کاهش ولتاژ، گرمای کم‌تری تولید می‌شود و دمای باتری را به سطح نرمال باز می‌گرداند. این کار از گرم شدن بیش از حد و تورم باتری جلوگیری می‌کند. همچنین مانع هر گونه آسیب احتمالی به اجزای داخلی گوشی است.
    قابلیت شارژ معمولی: گاهی اوقات شما زمان کافی برای شارژ گوشی دارید. برای افزایش عمر باتری در این مواقع می‌توانید گوشی خود را بطور معمولی شارژ کنید. اما نیازی نیست دو مدل شارژر تهیه کنید. درست حدس زدید با چند اقدام ساده فست شارژ به شارژ معمولی تبدیل می‌شود. برای این کار کافی است به تنظیمات گوشی بروید و تنظیمات باتری را انتخاب کنید. سپس فست شارژ را غیرفعال کنید.

معایب فست شارژ:

    کاهش عمر باتری: در گوشی‌های هوشمند جدید مکانیزمی برای کنترل دما وجود دارد. اما اگر باتری گوشی شما مشکل داشته باشد این مکانیزم به درستی عمل نمی‌کند. در این شرایط از فست شارژ استفاده نکنید. چون این کار باعث آسیب بیشتر به باتری شده و گوشی شما را از کار می‌اندازد. شارژ و تخلیه مکرر تعداد سیکل‌های تخلیه شارژ باتری را کاهش داده و عمر باتری را کاهش می‌دهد.
    عدم پشتیبانی همه گوشی‌ها: همه گوشی‌های هوشمند، قابلیت فست شارژ را ندارند. برحسب مدل و نوع گوشی نوع شارژر متفاوت است.

تشخیص کابل فست شارژ و معمولی

کابل شارژ جزو لوازم مصرفی است. به همین دلیل بسیاری از کابل‌های شارژ عمر کمی دارند. ما هر چند وقت یکبار باید یک کابل جدید بخریم. (هر چند می‌توانید با این روش‌ها از کابل شارژ محافظت کنید.) از طرفی بعضی از شرکت‌ها هم در کنار گوشی، کابل و آداپتور آن را ارائه نمی‌دهند. ما مجبوریم شارژر آن را از بازار تهیه کنیم. بنابراین همیشه دغدغه خرید کابل متناسب با گوشی‌مان را داریم. بسیاری از گوشی‌ها فست شارژ را پشتیبانی نمی‌کنند. پس خرید یک کابل معمولی نیاز ما را رفع می‌کند. در مقابل خرید کابل برای گوشی‌های فست شارژ دشوار است. چون تشخیص کابل فست شارژ و معمولی بسیار مشکل است.

تشخیص خرید کابل شارژ آیفون اصل و فیک هم ترفندهای خودش را دارد که قبلا در مورد آن حرف زده‌ایم و بهتر است حتما مطالعه کنید.

کابل‌های USB تفاوت ظاهری زیادی ندارند. در نگاه اول تشخیص کابل فست شارژ و معمولی ممکن نیست. برند‌ها و مدل‌های مختلف گوشی کابل‌های شارژ متفاوتی دارند. اما دو فاکتور مهم برای تشخیص نوع کابل شارژر وجود دارد: استاندارد سرعت کابل و نوع رابط یا کانکتور کابل
استانداردهای سرعت کابل USB:

    USB1.X: اولین استاندارد تعریف شده برای سرعت کابل USB است. سرعت آن MbpS 1.5 و منسوخ شده است.
    USB1.1: ورژن اپدیت شده USB 1.X است. سرعت MbpS 12 و مثل USB 1.X دیگر استفاده نمی‌شود.
    USB2.0: این ورژن سرعتی بالاتر از USB 1.1 دارد ولی با آمدن USB 3.X دیگر در لوازم دیجیتال و الکترونیک استفاده نشد. البته هنوز برخی از شارژر‌های قدیمی و فلش‌ها و… از این استاندارد پیروی می‌کنند.
    USB3.X: آخرین استاندارد برای سرعت USB است که از سال 2008 تا 2017 سرعت خود را به 20 مگابایت بر ثانیه (USB 3.0) افزایش داده است. کابل اکثر گوشی‌های جدید با استاندارد USB 3.X است.
    USB4.0: بهترین و جدیدترین استاندارد معرفی شده برای سرعت کابل است. USB 4.0 از سرعت 40 مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. این استاندارد فعلا منتشر نشده است.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : osx

اصلا آیا واقعا اصل و فیک بودن شارژر مک بوک مهم است؟در پاسخ به این سوال باید به این موارد دقت کنید.
تمامی وسایل برقی که حاوی باتری هستند و از شارژر استفاده میکنند،دارای ولتاژ،آمپر و… مشخصی میباشند.
علاوه بر این اتصالات ثابت و مستحکم نیز موردی است که در شارژر ها بسیار مهم است.
پس قبل از هرچیز بدانید در صورتی که مواردی مثل ولتاژ،آمپر،اتصالات و… شارژر متناسب با آنچه که برای مک بوک شما تعریف شده نباشد،قطعا دستگاه شما دچار آسیب میشود.
پس در قدم اول مهم ترین نکته این است که فیک بودن شارژر میتواند به دستگاه شما آسیب برساند.

قیمت کمتر را فدای کیفیت نکنید!

شاید اگر مسئله قیمت را به تنهایی مورد بررسی قرار دهیم،شارژر های فیک به مراتب قیمت کمتری دارند.
هرچند گران بودن شارژر نیز دلیلی بر کیفیت آن نمیشود،اما آنچه که معمولا در مسئله قیمت شاهد آن هستیم وجود اختلاف قیمت فاحش بین شارژر های اصل و فیک میباشد.
دقت کنید شاید شما برای خرید شارژر اصل هزینه بیشتری را پرداخت کنید اما باید بدانید در صورت استفاده از شارژر فیک علاوه بر خرید مجددا شارژر باید فکر هزینه تعمیر مک بوک خود نیز باشید.

آداپتور 61 وات مک قوی تر،شارژر سریع تر

خرید آداپتور قوی تر هیچ دلیلی بر سریع تر شارژ شدن دستگاه شما نمیشود و یا عملکرد خاصی را در دستگاهتان رقم نخواهد زد.
اداپتور های مک بوک در وات های

  • 29W
  • 30W
  • 45W
  • 60W
  • 61W
  • 85W
  • 87W
  • 96W

برای دستگاه های مک بوک موجود است.

تشخیص وات آداپتور از روی کد روی کابل

  • اگر شماره سریال روی کابل با C4M یا FL4 شروع شده باشد،تا ۶۱ وات مناسب است.
  • اگر شماره سریال روی کابل با CTC,FTL,DLC یا G0J شروع شده باشد،تا ۱۰۰ وات مناسب است.
  • اگر شماره سریال روی کابل با C4M یا FL4 شروع شده باشد،تا ۶۱ وات مناسب است.


:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : osx

استفاده از کابل‌های تقلبی و جعلی عواقبی در بر دارد که از دید اپل می توان آنها را از جمله موارد زیر بیان کرد:

  • 1- آسیب دیدن دستگاه و سیستم شارژباتری
  • 2- از بین رفتن و آسیب دیدن کابل به سادگی
  • 3- احتمال جدا شدن کانکتور کابل، داغ شدن یا عدم اتصال مناسب
  • 4- شارژ نکردن و مشاهده خطای تقلبی بودن کابل

در این سری از آموزش مطابق دستورات توضیح خواهیم داد که هنگام تهیه کابل یدکی چه مواردی را باید چک کنید.

1- چک کردن امضای اپل

کابل لایتنینگ اپل اصلی اپل امضای Designed by Apple in California Assembled in China را در فاصله‌ی 7 اینچی از سر USB به صورت هک شده دارند. البته کابل تولید شده در ویتنام و برزیل هم از طرف اپل عرضه می‌شود که به ترتیب با عبارات Assembed in Vietnam و Indústria Brasileira تمام می‌شوند.

نکته دیگر اینست که بلافاصله بعد از این عبارت یک شماره سریال 12 رقمی هم مشاهده می‌کنید.

نکات مهمی که هر دارنده آیفون باید بداند را چگونه آن را به دست آوریم؟

در مقالات فوق، تمام نکات در مورد خرید و فروش آیفون گفته شده است و بعید می دانیم نکته جدیدی به آنها اضافه شود. اما مهمترین مقاله را که ممکن است به مرور زمان، نکات دیگری به آن اضافه شود را بر روی سایت قرار نداده ایم و فقط برای علاقمندان ارسال خواهیم کرد و چنانچه نکات جدیدی به آن اضافه شود نیز به ایمیل این عزیزان ارسال خواهیم کرد.

آیا شما هم می خواهید این نکات مهم را بدانید؟

پس تنها با وارد کردن آدرس ایمیل خود در فرم زیر و زدن دکمه قرمز رنگ، این نکات را با فرمت PDF در ایمیل خودتان دریافت کنید. این نکات رایگان، از بسیاری از مشکلات بعدی که شاید هزینه های زیادی برایتان به وجود آورد، جلوگیری خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : osx

ساده

در یک شارژر ساده، از جریان مستقیم یا پالسی برای شارژ استفاده می‌شود. این نوع شارژ خروجی خود را متناسب با زمان یا میزان شارژ باتری کنترل نمی‌کند. منظور از ساده، ارزان در قیمت ولی با کیفیت پایین است. معمولاً شارژرهای ساده برای اینکه در اثر تزریق جریان زیاد به باتری آسیب نزنند، زمان شارژ زیادی را می‌طلبند. اگر باتری بمدت طولانی به این نوع شارژر متصل شود، دچار خرابی و استهلاک خواهد شد. شارژر ساده فقط می‌تواند یک ولتاژ یا جریان ثابت را به باتری اعمال کند.

سریع

شارژرهای سریع از مدار کنترل برای شارژ سریع باتریها بدون آسیب رساندن به سلولهای موجود در باتری استفاده می کنند. مدار کنترل را می توان درون باتری (به طور کلی برای هر سلول) یا در واحد شارژ خارجی ساخت یا بین هر دو تقسیم کرد. بیشتر این شارژرها دارای فن خنک کننده برای کمک به حفظ دمای سلول ها در سطح ایمنی هستند. در صورت استفاده از سلولهای استاندارد NiMH که مدار کنترل ویژه ای ندارند ، بیشتر شارژرهای سریع نیز می توانند به عنوان شارژرهای استاندارد شبانه عمل کنند.

قطره‌ای

یک کابل و شارژر اپل قطره‌ای در حقیقت یک منبع جریان کم قدرت (در حد ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی آمپر) است. معمولاً برای شارژ باتری‌های با حجم کم (۲ تا ۳۰ آمپرساعت) استفاده می‌شود. البته برای باتری‌هایی با حجم بالاتر (بیشتر از ۳۰ آمپرساعت) مانند باتری خودرو، قایق‌ها و دیگر وسایل نقلیه نیز این شارژرها قابل بکار‌گیری هستند. بسته به تکنولوژی استفاده شده در شارژر، می‌تواند بمدت نامحدود و بدون اینکه باعث خرابی باتری شود در حالت وصل به باتری قرار بگیرد.

زماندار

خروجی شارژرهای زماندار بعد از مدت زمان تعیین شده‌ای قطع می‌شود. این نوع شارژرها بیشتر برای سلول‌های نیکل-کادمیوم با حجم زیاد مورد استفاده قرار می‌گرفتند (سلول‌های نیکل-کادمیوم با حجم کم معمولاً توسط شارژر ساده شارژ می‌شدند).


غالباً شارژرهای زماندار به همراه باتری‌های خاصی به صورت یک بسته ارائه می‌شود و بهتر است از آن شارژر برای شارژ همان باتری‌ها استفاده شود. اگر باتری با حجم کمتر به آن شارژر متصل شود، ممکن است بیش از حد شارژ شود و اگر از باتری با حجم بالاتر استفاده گردد، فقط تا حدی شارژ خواهد شد و به شارژ کامل نمی‌رسد. با پیشرفت تکنولوژی و تولید باتری‌هایی با حجم زیادتر، یک شارژر زماندار قدیمی فقط قسمتی از باتری‌های جدیدتر را می‌توند شارژ کند.

هوشمند

شارژر هوشمند برای باتری‌های هوشمند (دارای مدار محافظ داخلی) و معمولی طراحی شده که با تغییر وضعیت باتری، وضعیت شارژ کردن آن‌ها تغییر می‌کند. در حقیقت شارژر هوشمند وضعیت ولتاژ و دمای باتری و زمان سپری شده تحت شارژ را می سنجد تا جریان بهینه را به باتری تزریق کند. در ابتدا این شارژر با جریان زیاد باتری را تا 85% ظرفیتش شارژ می‌کند که زمان شارژ کوتاه می‌شود. بعد از آن به صورت قطره ای شارژ می‌کند که به باتری آسیبی نزند.
پالسی

شارژ پالسی تکنولوژی است که با یک سری پالس ولتاژ یا جریان باتری را شارژ می‌کند این پالس‌های DC دارای اندازه، پهنا، زمان خیز و فرکانس کنترل شده ای هستند. این تکنولوژی پالسی می‌تواند هر نوع باتری را شارژ کند. اگر به باتری‌های سرب-اسیدی اعمال شود باعث شکسته شدن کریستال‌های سولفات می‌شود که عمر باتری زیاد می‌شود.
القایی

شارژر القایی یک فرستنده و یک گیرنده دارد. انرژی امواج الکترومغناطیس را از طریق کوپل القایی ارسال می‌کند و گیرنده این امواج را می‌گیرد و ذخیره می‌کند. این تکنولوژی در مسواک‌های برقی که در حمام استفاده می‌شوند کاربرد دارد و خطر برق گرفتگی را از بین می‌برد.
انواع دیگر
انواع دیگری از شارژرها وجود دارد مانند شارژر USB که از پورت USB استفاده می‌کند و قابل کنترل نیست. شارژر در حال حرکت که به بدن انسان وصل می‌شود و در اثر حرکت پاها شارژ می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : osx
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد